Pauta simplificada a partir de la proposada al lloc web:
1. NIVELL CONTEXTUAL
Dades grenerals | |
TÍTOL | Tres árboles y el Pont Neuf (París) - 1945 |
NOM DE L’AUTOR/A
| Brassaï, seudónimo de Gyula Halász |
NACIONALITAT
| Húngaro |
ANY
| 1899-1984 |
PROCEDÈNCIA
DE LA IMATGE (D’ON L’HAS TRET)
| http://onequalitythefinest.com/2013/11/08/pour-lamour-de-paris/ |
GÈNERE
(RETRAT, PAISATGE, NATURA MORTA, NU, REPORTATGE...)
| Paisatge |
PARÀMETRES TÈCNICS
| |
B/N / COLOR
| Blanc i negre |
FORMAT
| Rectangular |
CÀMERA
| Aquest fotograf feia servir una Voigtländer, aixi que pot ser que la fes servir per fer aquesta imatge. |
OBJECTIU
| Sembla ser que utilitza un objectiu normal |
DADES BIOGRÀFIQUES I CRÍTIQUES SOBRE L’AUTOR/A
|
DADES BIOGRÀFIQUES
Fill d'un professor de literatura francesa, se sent influenciat per ell cap a París. En el 1924 s'instala definitivament a París, on comença a viure del periodisme, i on coneix al fotograf Eugéne Atget, que es convertiria en una referencia constant en la seva obra. En el 1929, Brassaï va fer les seves primeres fotografias amb una càmera prestada, i entusiasmat amb el resultat va adquirir una Voigtländer, per realitzar durant 1930 una serie de fotografies, gracies als seus llargs passeijos per París nocturn, de carrers deserts i places buides, que son agurpades en la seva celebre obra de 1932 París de nit.
En el 1937 comença a traballar per Harper´s Bazaar, abandonant, en 1962 la fotografia, despres de la mort de Carmel Snow, editora de aquesta publicació. Des de llabors, fins la seva mort, Brassaï es dedica unicament a la reimpresió de les seves obres.
|
COMENTARIS CRÍTICS (INDICAR TAMBÉ D’ON S’HAN TRET)
|
2. NIVELL MORFOLÒGIC
DESCRIPCIÓ DEL MOTIU FOTOGRÀFIC
|
Aquesta imatge esta eta en blanc i negre. En el primer pla hi ha un arbre i de fons es pot veure el Pont Neuf de Paris. La fotografia esta feta per la nit, te molta profunditat de camp. Es pot veure molt bé la textura com per exemple en l'arbre que sembla que el puguis tocar. L'arbre esta situat a l'esquerra de la fotografia aplicant la regla dels terços.
|
ELEMENTS MORFOLÒGICS
|
PUNT (PUNT DE FUGA, PUNT D’ATENCIÓ, GRA, SOROLL...)
El punt d'atenció podria ser l'arbre, per que es el que més es veu de tota la fotografia, també es més fosc i destaca més.
|
LÍNIA (CORBES/RECTES, VERTICALS HORITZONTALS/DIAGONALS...)
Les línies que formen l'arc del pont i les branques dels arbres són corbes. També hi ha línies verticals com la que fa el tronc de l'arbre.
|
PLA/PLANS – ESPAI (PLANS DE PROFUNDITAT)
Hi ha tres plans de profunditat el primer es l'arbre que es el que es veu des de més a prop, el segon es es el pont i el tercer son els edificis que es veuen més borrosos darrere el pont.
|
ESCALA (TIPUS DE PLA: PD, PPP, PP, PM, PA, PS, PG, GPG... RELACIONS DE GRANDÀRIA ENTRE ELS ELEMENTS DE LA COMPOSICIÓ)
Sembla ser un pla general, l'arbre es veu bastant més gran que el pont.
|
FORMA (FORMES ORGÀNIQUES, INORGÀNIQUES...)
Les formes orgàniques que hi han són l'arbre i l'aigua. I les inorgàniques son el pont els edificis i el terra-
|
TEXTURA
Es pot veure molt clarament la textura de l'arbre.
|
NITIDESA DE LA IMATGE (MOLTA/POCA PROFUNDITAT DE CAMP, DESENFOCAMENT...)
Aquesta imatge te molta profunditat de camp, això vol dir que al fer la fotografia tenia el diafragma tancat.
|
IL·LUMINACIÓ (FONT LLUMINOSA: NATURAL/ARTIFICIAL, DIRECCIÓ DE LA LLUM: LATERAL, FRONTAL, CONTRALLUM, ZENITAL, CONTRAPICADA, TIPUS D’IL·LUMINACIÓ: CLAU ALTA/CLAU BAIXA, DIFUSA/CONTRASTADA...)
Hi ha il·luminació natural que seria de la lluna encara que no o podem saber segur per que no es veu, la seva llum es zenital per que en l'arbre es pot veure com estan il·luminades la part de a dalt de les branques i a sota esta la sombra.
També hi ha llum artificial que es de les faroles. el tipus d'il·luminació es de clau baixa ja que es veu tot fosc, que es normal per que se suposa que es de nit. |
CONTRAST (LLUMS I OMBRES)
Es podria dir que la llum i l'ombra esta molt contrastada.
|
TONALITAT (B/N-COLOR)
Aquesta imatge esta feta en blanc i negre.
|
3. NIVELL COMPOSITIU
SISTEMA SINTÀCTIC O COMPOSITIU
|
RITME (REPETICIONS D’ELEMENTS)
Hi ha una repetició amb el pont per que es veu com reflexa al riu i podria semblar que siguin dos.
|
DISTRIBUCIÓ DE PESOS (COMPOSICIÓ SIMÈTRICA/ASIMÈTRICA, AIRE...)
La composició pot ser asimètrica per que es veu més fosc a la part esquerra i a la part dreta hi ha més llum.
|
LLEI DELS TERÇOS
Compleix la llei dels terços, si et fixes amb l'arbre que esta vertical a la part esquerra i el pont que esta en horitzontal a la part de baix
|
ESTATICITAT / DINAMISME
Estaticitat per que tot el que apareix en la foto esta immòbil i no es pot moure.
|
RECORREGUT VISUAL
En el primer que et fixes es l'arbre així que el recorregut visual es d'esquerra a dreta.
|
POSE/INSTANTÀNIA
Sembla ser que sigui instantània per que al ser un paisatge no fa falta molta preparació només veure un lloc i si t'agrada fas la fotografia.
|
ESPAI DE LA REPRESENTACIÓ
|
CAMP / FORA DE CAMP (QUÈ VEIEM I QUÈ INTUIM PERÒ NO VEIEM)
Es veu un pont, i podríem intuir que l'autor a intentat representar de manera simbòlica com un túnel cap algun lloc.
|
ESPAI: OBERT/TANCAT O INTERIOR/EXTERIOR
Es un espai obert a l'exterior.
|
POSADA EN ESCENA (COM S’ARTICULA L’ESPAI)
|
TEMPS DE LA REPRESENTACIÓ
|
CONSIDERACIONS SUBJECTIVES SOBRE EL TEMPS REPRESENTAT (FOTOGRAFIA ANTIGA, ACTUAL, ATEMPORAL...)
Si no sapiguesim el any que va esta feta la fotografia podríem dir que es actual, però com que es va fer a l'any 1945 podem dir que es antiga.
|
SEQÜENCIALITAT / NARRATIVITAT
|
4. NIVELL ENUNCIATIU
ARTICULACIÓ DEL PUNT DE VISTA
|
PUNT DE VISTA FÍSIC (PICAT, CONTRAPICAT, ZENITAL, NADIR, ABERRANT, RASANT...)
El punt de vista es frontal.
|
MIRADES DELS PERSONATGES (ON MIREN)
No puc contestar ja que no hi ha ningun personatge.
|
ACTITUT DELS PERSONATGES (COM ES MOSTREN)
No puc contestar ja que no hi ha ningun personatge.
|
QUALIFICADORS (COM PODEM DIR QUE SÓN ELS PERSONATGES O QUÈ REPRESENTEN)
No puc contestar ja que no hi ha ningun personatge.
|
VEROSSIMILITUT
|
INTERPRETACIÓ (SUBJECTIVA) GLOBAL DEL TEXT FOTOGRÀFIC
|
Aquesta imatge podria representar com si el pont fos un túnel on quan el passes estàs a un altre lloc, com que es en clau baixa podria ser un lloc trist o fins i tot la mort.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario